.IJmuiden moet je zien

Vierdelige tv-serie over parels van Velsen

Bewoners en bezoekers van Velsen hadden in het Pinksterweekend voldoende te lezen, want het nieuwe .IJmuiden magazine is uitgekomen! De eerste exemplaren werden door vrijwilligers van KWF Kankerbestrijding bezorgd bij burgemeester Frank Dales in Santpoort-Noord en wethouder Jeroen Verwoort in Velsen-Noord.

Foto's via: Citymarketing Velsen

In de 25 minuten durende uitzending nemen Dionne Ruurda en Friso Huizinga van Citymarketing Velsen de kijker mee in de wereld van verse vis. Wat maakt IJmuiden en de visserij uniek? Waarom is Noordzeevis zo’n gewild product? Hoe smaakt de Hollandse Nieuwe? En hoe gaat het economisch met de visserij?

Deze en andere vragen worden voorgelegd aan wethouder Jeroen Verwoort, directeur Peter van de Meerakker van Zeehaven IJmuiden, bestuurslid Nico Waasdorp van Noordzeevis uit IJmuiden en ondernemer Rick Koelemeij van Gerard van Es/Kop van de Haven. De Hollandse Nieuwe wordt aan land gebracht door Kaatje Kabeljauw, de mascotte van .IJmuiden.

Uitzending

De uitzending is op donderdag 11 juni om 17.00 uur te zien op RTV Seaport (Ziggo kanaal 40, YouTube en www.rtvseaport.nl) en wordt in de dagen erna meerdere malen herhaald.

In juli gaat het programma over natuur en recreatie in Velsen. Daarna worden er nog uitzendingen gemaakt over cultuur (september) en maakindustrie en offshore wind (oktober). De uitzendingen lopen parallel aan de themamaanden van de citymarketingcampagne Moet je zien.

Citymarketing Velsen houdt zich bezig met de promotie van IJmuiden en de gemeente Velsen. Dat doen zij samen met veertig lokale bedrijven, organisaties en evenementen. Kijk voor meer informatie op ijmuiden.nl of volg citymarketing op social media (@puntijmuiden).