OV IJmond-lid biedt collega-ondernemers mooie kans op samenwerking

Droomparken zoekt verbinding in coronatijd

Het credo ‘verbinden, behartigen, netwerken en kennisdelen’ is al jaren een succesvolle mantra van de OV IJmond. Droomparken ziet dat die verbindende factor juist nu in coronatijd van nóg meer waarde is. Dus zoekt dit lid van de OV IJmond duidelijk contact met andere regionale ondernemers en vraagt: ‘Gaat u met ons nieuwe klanten benaderen?’

Sinds het begin van de coronacrisis zijn we met z’n allen in een nieuwe werkelijkheid terecht gekomen. ‘Ineens zijn zaken die vanzelfsprekend waren, niet meer zo vanzelfsprekend’, zo zegt Teun Jansen, parkmanager van de Noord-Hollandse locaties Droompark Buitenhuizen (in Velsen-Zuid) en Droompark Spaarnwoude.

Handen ineenslaan

‘Aan de andere kant zijn er ook kansen wanneer we de handen ineen slaan’, meent Jansen. ‘Net als de meeste andere ondernemingen zagen wij onze boekingsomzet kelderen. Maar intussen gloort de zon weer in de verte en zien we zelfs een stijging in het aantal boekingen. Een vakantie in het buitenland hebben veel Nederlanders voor de komende maanden uit hun hoofd gezet. Ze bekijken ons eigen land ineens met heel andere ogen. Nederland heeft immers zoveel moois te bieden om van te genieten. De vijftien locaties van Droomparken bevinden zich niet alleen op prachtige locaties, wij bieden bovendien een grote diversiteit aan accommodaties en faciliteiten. Of de vakantieganger nu op zoek is naar een Tiny House, een gezellig chalet of een luxe villa voor de hele familie.’

Joint promotion

Jansen ziet kansen voor lokale ondernemers in een joint promotion. ‘Onze verwachting is dat we in de IJmond de komende maanden al veel nieuwe gasten mogen begroeten op onze parken. En dát biedt grote kansen voor de lokale ondernemers.

Foto's: aangeleverd

Gasten die anders wellicht naar het buitenland waren gegaan en nu bij u als IJmondiale ondernemer in de buurt komen verblijven en erop uit trekken’, zo richt Jansen zich tot de collega-entrepreneurs uit onze regio. ‘Deze gasten verblijven gemiddeld tussen de 3 en 14 nachten op ons park, zodat er volop gelegenheid is om in een ontspannen sfeer kennis te maken met typische streekproducten, diensten en bezienswaardigheden. Hiervoor willen wij graag een joint promotion aangaan met ondernemers die hier, net als wij, kansen inzien.’