Corona ferme wake-up call, juist óók voor ondernemers (deel 3)

Circulariteit loont

Van Zuijlen geeft nog een ander voorbeeld. ‘Recent was ik in een klimaatpositieve SaveHome, een modulaire woning voorzien van alle luxe. Dit is gemaakt van gerecycled plastic. De spraakmakende ambitie is om per jaar 250 woningen te bouwen. Hoe gaaf is dat? De woningnood verminderen, afval opruimen en als klap op de vuurpijl werklozen plastic laten verzamelen en er huizen van laten bouwen. Het is een prachtig voorbeeld van circulariteit, dienend aan maatschappij en planeet. En bovendien met een aantrekkelijke winstgevendheid.’

Ambitie opnieuw definiëren

Ook Van Zuijlen heeft, met z’n bedrijf Dé Bedrijfsoptimalisator®, zijn ambitie opnieuw gedefinieerd: het bedrijfsleven betekenisvoller maken en de professional gelukkiger. ‘Dat doen we met praktische programma’s rondom bedrijfsoptimalisatie, werkgeluk en burn-out/persoonlijk leiderschap, zodat we mens én bedrijf kunnen dienen.’

Verhoogde winstgevendheid

Samenvattend: betekenisvol ondernemen is een commerciële kans met verhoogde winstgevendheid. Corona is de wake-up call, een nieuwe recessie is begonnen. Met een timing die perfect is, omdat je bedrijf sowieso toekomst-gereed dient te worden.

Pure ondernemers pakken nu stevig door. Ze claimen en realiseren hun spraakmakende ambitie. Ze grijpen deze kans om hun bedrijf klaar te maken voor een uitdagende toekomst. Dat kan individueel, in groepsverband (inclusief ketens) en voor OV IJmond als bedrijvengebied.

Ter overweging

Stel jezelf als ondernemer de volgende vragen: is je bedrijf klaar voor de uitdagende toekomst met economische krimp? Maak je gebruik van de coronasituatie en hervorm je naar verhoogde winstgevendheid door betekenisvol ondernemen? Ben jij de volgende die deze commerciële kans pakt en nieuwe rijkdom vormgeeft? Kies je eigen spraakmakende, betekenisvolle ambitie, claim vervolgens de koppositie en ga op weg.